1Svoju karijeru gradite u sektoru financija. Što vas je privuklo baš tom području ekonomije?
Ne mogu reći da me je nešto privuklo tom području već se desilo sasvim slučajno. Odmah nakon završetka Pomorskog fakulteta u Rijeci 2001. godine, zaposlila sam se u Financijskoj agenciji, tadašnjem Zavodu za platni promet s planom da se radi o privremenom poslu. Vrijeme mog zapošljavanja u ZAP-u bilo je vrijeme velikih promjena u toj instituciji i potpunog restrukturiranja organizacije koja je gubila svoj monopolistički položaj u području platnog prometa. U takvoj turbulentnoj situaciji, potpuno se mijenja slika FINE, te su se počeli implementirati brojni novi poslovi i projekti, a upravo takvo turbulentno okruženje je bilo prilika za rast i razvoj kroz sudjelovanje u velikom broju projekata. Dinamičan period za FINU za mene je bio izazov, prilika za nova učenja i motivacija za ostanak te daljni profesionalni razvoj u toj instituciji.
2Kako je tekao Vaš profesionalni put, od završetka studija do danas?
2002. godine, uz posao, upisujem poslijediplomski stručni studij Marketing menadžment na EFRI-ju zbog želje, ali i uočene potrebe, za usvajanjem dodatnih znanja iz područja ekonomije, no jednako tako i zbog stvaranja temelja za napredovanje u svakom smislu. Na početku obavljam poslove platnog prometa, poslove registra računa u periodu prelaska platnog prometa u poslovne banke, radim na samom početku implementiranja REGOS-a u projektu mirovinske reforme te mnogim drugim. Obzirom da je FINA u to vrijeme bila predvodnik razvoja elektroničkog poslovanja u HR kao prvi i jedini izdavatelj digitalnih certifikata uključujem se u to područje kao jedna od prvih LRA (lokalnih registracijskih autoriteta) za izdavanje digitalnih certifikata. Od 2004. prelazim u novi Odjel prodaje, te se dodatno usavršavam po pitanju prodajnih i prezentacijskih vještina, pa intenzivno radim na promociji i prodaji FININIH usluga i proizvoda vanjskim klijentima. U tom periodu sudjelujem na brojnim konferencijama i sajmovima u zemlji i inozemstvu gdje prezentiram i predstavljam Financijsku agenciju i njene usluge s akcentom na digitalne certifikate i e-usluge. Također sam predavač/ispitivač za ECDL (Europska računalna diploma), te u jednom periodu intenzivno educiram i vršim ispitivanja za dobivanje ECDL diplome što zaposlenika Fine, što vanjskih klijenata. Sudjelujem na projektu digitalizacije zemljišnih knjiga na Općinskom sudu Rijeka u ulozi edukatora FININIH zaposlenika, te kao Voditelj prijepisa zemljišnih knjiga na Općinskom sudu Rijeka.
2010. godine, postajem Voditelj Odsjeka registara i HITRO.HR-a, a od 2020. godine, i Voditelj Odjela podrške komercijalnim servisima gdje sam zajedno sa svojim timom zadužena za edukaciju i podršku svih zaposlenika poslovnica po pitanju digitalnih certifikata i elektroničkih usluga, kao i za ugovaranje Fininih e-servisa sa vanjskim korisnicima.
3Na EFRI-ju ste završili poslijediplomski stručni studij. Na koji način Vam je stjecanje te diplome pomoglo u razvoju karijere?
Obzirom da sam završila diplomski studij na Pomorskom fakultetu i stekla zvanje dipl.ing. pomorskog prometa, a zaposlila se u financijskoj instituciji, sama po sebi se nametnula potreba dodatnog obrazovanja u polju ekonomije. Upravo se tada na Ekonomskom fakultetu u Rijeci otvorio novi poslijediplomski specijalistički studij Marketing menadžment, koji je savršeno spojio moju potrebu i želju za daljnjim obrazovanjem u polju ekonomije, te mog afiniteta prema marketingu i menadžmentu.
Završetak poslijediplomskog specijalističkog studija, znanja i iskustva stečena tokom školovanja usmjerila su me, ali i uvelike pomogla u napredovanju te svakodnevnom radu. Također, brojna poznanstva i kontakti ostvareni u periodu studiranja bili su od ključne važnosti pri mojem kasnijem poslu odnosno prodaji i prezentaciji proizvoda i usluga Fine vanjskim korisnicima. Također ti isti kontakti i poznanstva, služe mi i dan danas u obavljanju svojeg svakodnevnog posla kao Voditeljici Odjela podrške komercijalnim servisima te pri svakodnevnom kontaktu s brojim klijentima Fine.
4Što Vas veseli i motivira u Vašem poslu? Koji dio biste izdvojili kao najdraži?
Zadovoljstvo internih i vanjskih klijenata, dakle zaposlenika i korisnika naših usluga ključna je za moje zadovoljstvo i internu motivaciju. Pomaganje i povećavanje kapaciteta i znanja zaposlenika od presudne je važnosti za cijelu organizaciju, a dobra povratna informacija i ostvareni uspjeh u tom procesu moj je najveći motivator. Trud koji svakodnevno ulažeš kako bi zaposlenike educirao i vodio kroz određeni poslovni proces, u mom slučaju konkretno vezano za digitalne proizvode i usluge, vraća se sa zadovoljnim zaposlenikom i zadovoljnim klijentom. Biti inovativan i drugačije pristupati educiranju na način da aktivno u proces uključite zaposlenika kako bi prihvatili potrebu za promjenom i novim znanjem - to je ono čemu težim. A i samo područje u kojem djelujem kroz podršku je dinamično i iziskuje konstantno učenje i osobni razvoj.
Volim raditi u timu i volim raditi sa klijentima od kojih se može najviše naučiti. Problemi s kojima se susreću zaposlenici i klijenti prilika su za poboljšanje naših proizvoda, procesa usluživanja, ali i vlastitih spoznaja. Zajedno možemo uvijek više i bolje.:)
5Koji je Vaš savjet ostalim alumnijima, sadašnjim i budućim?
Moj savjet ostalim alumnijima, kako sadašnjim, tako i budućim, bio bi jednostavno ovakav:
“Svi smo mi jedinstveni te nas pokreću i motiviraju različite stvari. Stoga budite svoji i ne težite oponašanju tuđeg puta i uspjeha.
Pronađite svoj put, budite hrabri, inovativni i proaktivni, te ćete zasigurno stići do željenog cilja."