1Kako je tekao Vaš profesionalni put od završetka studija do danas?
S obzirom da sam bila odlučna u tome da pronađem posao koji odgovara mojim aspiracijama već i prije diplomiranja slala sam otvorene molbe te se javljala na redovne natječaje no isključivo marketinškim agencijama. Većina mi je govorila kako nije važno gdje ću odraditi godinu dana stručnog osposobljavanja, no čvrsto sam vjerovala da će navedeno utjecati na moj daljnji profesionalni put.
Nakon obrane diplomskog rada moja mentorica prof. Lara Jelenc dala mi je puno savjeta, te je napomenula kako vjeruje u mene i da samo trebam biti ustrajna, a prava prilika će sigurno doći.
Tako je i bilo. Nakon odrađenog stručnog u digitalnoj agenciji, u istoj firmi sam se i zaposlila na poziciji Content managera. Uživala sam u turbulentnom marketinškom okruženju u kojem ni jedan dan nije isti kao prethodni. Izvan radnog vremena neprestano sam se samostalno educirala, proučavala marketinške trendove, pohađala seminare, webinare... Uživala sam pregledavajući profile klijenata i analizirajući rezultate. Pune 3 godine bila sam izrazito motivirana i ono najvažnije – 100% sigurna da je to ono čime se želim baviti i u budućnosti.
2Što Vas je potaknulo na pokretanje vlastite tvrtke?
Od malih nogu sam govorila kako ću jednog dana “imati nešto svoje”, a razne poslovne ideje rađale su se na svakodnevnoj bazi. S vremenom sam počela primjećivati kako u firmi u kojoj sam radila nema previše mjesta za sve moje ideje, htjela sam rasti, samostalno donositi odluke, te se sve više u glavi počela vrtiti misao o pokretanju vlastite tvrtke. Obzirom da sam se najduže zadržala u firmi i bila svojevrsna desna ruka poslodavcu, najteži dio mi je predstavljao obaviti “the razgovor” oko mojeg odlaska. Velikim dijelom bilo je teško jer sam se jako emotivno vezala uz svoj posao, klijente, poslodavca i ljude koji su tamo radili. No sve je prošlo dobro i nedugo nakon toga upustila sam se u avanturu zvanu poduzetništvo, te otvorila svoju digitalnu agenciju.
Iskustva sam imala, “samo” je bilo potrebno pronaći klijente. Nisam ni trenutka sumnjala u ishod, a u glavi mi se motalo: “Kad ću ako ne sad?”. Jednostavno sam osjećala da je to bio taj trenutak za mene. Sve ostalo je povijest.
3U kojoj je mjeri EFRI utjecao na odabir Vaše karijere?
EFRI je u velikoj mjeri utjecao na moj profesionalni odabir jer sam na studiju shvatila da je marketing definitivno ono u čemu se vidim. Sjećam se da su mi se na marketinškim kolegijima caklile oči slušajući dok profesori srčano pričaju o toj tematici. Isto tako uz sve napore profesora shvatila sam da me recimo banke ne zanimaju, no sveobuhvatno znanje koje sam dobila na EFRI-ju, svakako mi koristi u poslu i općenitoj konverzaciji u poslovnom svijetu. Upravo je to ljepota ovog fakulteta, prilikom studiranja slušat ćete raznovrsne kolegije i možda se putem zaljubiti u neku branšu za koju niste niti razmišljali da će vas u toj mjeri zainteresirati. Kad upišete recimo stomatologiju, vi zaista morate biti sigurni da je to ono čime se želite baviti. Na EFRI-ju imate ipak još malo vremena da se pronađete, zbog velikog broja komplementarnih, no ipak raznovrsnih kolegija, te široke mogućnosti zaposlenja nakon što diplomirate
4Kako se rodila Vaša strast prema marketingu? Koji dio posla biste izdvojili kao najdraži?
Ljubav prema psihologiji i proučavanju ljudskog ponašanja krenula je u srednjoj školi, a s vremenom sam uvidjela kako me sve više privlači i proučavanje mehanizama koji prethode stvaranju uspješnog biznisa. Psihologija i marketing su zapravo usko povezani i shvatila sam kako me ta kombinacija jako intrigira.
Najdraži dio posla je stvaranje brenda “iz nule”, od kreiranja vizualnog identiteta, osmišljavanja marketinških poruka, tona komunikacije, općenito - brendiranje. Prije nekoliko mjeseci pokrenuli smo online Instagram radionicu za male brendove i osmislili neki svoj koncept koji je pozitivno odjeknuo kod naših polaznika. Tako da mogu reći da osim brendiranja za klijente, izrazito me vesele naši interni Brandier projekti. "Problem" je što ideja ima puno, a vremena malo.
5Koja bi bila Vaša poruka za sve koji se žele odvažiti slijediti svoje snove?
Nemojte nikad dopustiti da drugi omalovažavaju, kritiziraju i preispituju vaše snove. Konstruktivne kritike od ljudi kojima vjerujete uvijek su dobrodošle, ali ako u sebi osjećate onu istinsku strast, ipak napravite po svom ;) Također, nemojte previše kalkulirati. Pokušajte napraviti plan, uštedjeti, pripremiti “teren”, ali nemojte da sve to ostane samo na planiranju. Nekad jednostavno treba skočiti, a stvari će se posložiti putem. Mnogi čekaju da obave još jedan tečaj, da skupe još malo iskustva…Vjerujte, iskustvo ćete skupljati putem. Imajte malo više povjerenja u sebe i znajte da gdje god postoji upornost, želja i strast, uspjeh je zagarantiran!
6Kako vidite ALUMNI EFRI zajednicu u kojoj se nalazite i u kojem smjeru smatrate da bi se trebala razvijati?
EFRI je iznjedrio puno poduzetnih mladih nada i veseli me što će Alumni EFRI zajednica imati prilike sudjelovati u mnogim projektima i aktivnostima. Smatram da je i općenito u životu iznimno važno njegovati sve veze (prijateljske, obiteljske, poslovne), te isto tako je značajno njegovati odnos sa studentima i nakon njihovog školovanja. Bivši studenti, odnosno alumniji su vrlo dragocjeni jer svojim iskustvom mogu doprinijeti osnaživanju fakultetske zajednice, potaknuti na pozitivne promjene, motivirati i u konačnici unaprijediti društvo i gospodarstvo.
Smatram da trenutni Alumni napori idu u dobrom smjeru, studentima se pruža mogućnost povezivanja s alumnijima te se tako stvaraju i zanimljive poslovne prilike za studente. Ono što bi bilo zanimljivo je međusobno povezivanje alumnija, jer poslovna umrežavanja su krucijalna u svakoj branši.
Samo tako nastavite!