1Svoju karijeru gradite u području financija. Zašto baš financije, što Vas je privuklo tome?
Zašto baš financije? Moram reći da nisam baš sanjala o poslu u financijama tijekom studija. Zapravo mislila sam da neću nikada raditi u financijama 😉 Međutim, kako se to dogodilo, upravo sam se u financijama pronašla i odlučila se profesionalno razvijati u tom smjeru. Rekla bih da je moj stav tijekom studiranja bio iskrivljen netočnom percepcijom da je posao u financijama repetitivan i dosadan, međutim upravo suprotno. Posao u financijama je vrlo dinamičan i izazovan pogotovo u današnje vrijeme ako se uzme u obzir da je to trenutno jedna od najprogresivnijih industrija. Financijski sektor se konstantno unapređuje i raste te time nudi nove izazove i nove smjerove za profesionalni rast i razvoj. Zahtijeva visok stupanj vještine rješavanja problema i analitičkih sposobnosti koji za mene osobno predstavljaju pravi stimulans. Financije su interdisciplinarno povezane sa jako puno grana, što omogućuje da se profesionalno nadograđujete, ne samo kroz financije, već i kroz sve te grane koje su povezane s financijama, kao npr. pravo, prodaja, nabava, logistika, komunikacija, marketing, HR, itd.
Imala sam sreću raditi u tvrtkama koje su mi omogućile tu raznolikost kao i izazove u poslu na dnevnoj bazi što me i zadržalo u financijama.
2Kako je tekao Vaš profesionalni put, od završetka studija do danas?
Po završetku studija, moj profesionalni put započinje u tvrtki Phoenix trade d. o. o. Interesantno mi je spomenuti da sam se s Phoenix trade-om prvi put susrela na jednom predavanju kolegija 4. godine, Poslovno okruženje poduzeća, gdje je vlasnik tvrtke bio gost predavač. Tema predavanja je bila razvoj tvrtke od osnivanja do etabliranja u jednog od najvećih ekskluzivnih distributera u Hrvatskoj za drogerijsku robu. Bilo je vrlo zanimljivo slušati kako je teklo stvaranje i izgradnja jedne takve tvrtke. Nakon završetka studija, kada sam vidjela da upravo oni zapošljavaju, bez dvojbi sam se javila na natječaj i na koncu dobila posao Asistenta managera, a nakon godinu i pol sam unaprijeđena u Voditelja procesa poslovanja i na toj poziciji ostala 6 godina. Navedeno radno mjesto omogućilo mi je rad s internacionalnim kompanijama, uvid u njihov način poslovanja, usavršavanje stranih jezika, kao i razvoj cijelog niza drugih vještina. Ovaj posao nosio je sa sobom i veliku odgovornost, s obzirom da sam vodila sve pregovore s ključnim kupcima na hrvatskom tržištu te bila zadužena za neometan proces nabave, prodaje i logistike.
U određenom trenutku, a to se u svim našim životima događa, pojavila se potreba za promjenom posla i okruženja te za novim izazovima što me dovelo do tvrtke TTO Thermotechnik d. o. o. i radnog mjesta Voditelja računovodstva i financija. Značajno iskustvo u karijeri svakog financijaša, pa tako i u mojoj, upravo je rad u financijama proizvodnog poduzeća obzirom da kompleksnost i interdisciplinarnost koje se susreću u takvom okruženju zaista dižu znanja i vještine na jednu višu razinu. Taj posao je zahtijevao razumijevanje cijelog procesa poslovanja u cilju donošenja pravovremenih i adekvatnih odluka i prijedloga prema vlasnicima za unapređenje poslovanja. Nakon dvije i pol godine, unaprijeđena sam u Financijskog direktora, a tijekom navedenog perioda značajno sam unaprijedila vještinu odlučivanja i upravljanja ljudima, te se susrela s radom na EU projektima koji je otvorio kompletno novi segment, kako u načinu razmišljanja, tako u iskustvu pripreme, provedbe i praćenja projekata.
Trenutno sam zaposlena na poziciji Financijskog direktora FinTech grupacije Own.Solutions koja se sastoji od 5 tvrtki u 4 zemlje (Hrvatska, Irska, Švicarska i Nizozemska). S novom tvrtkom dolaze i novi izazovi, kao i nova znanja, ali i bolja plaća 😉. Grupacija posluje u dva segmenta: eServices i eMoney business. U zadnje vrijeme sam između ostalog radila na projektu ishodovanja dozvole za rad Institucije za izdavanje elektroničkog novca pri De Nederlandsche Bank za EU tržište i pri FINMA nadzornom tijelu za Švicarsko tržište. Okruženje i cijeli tim je iznimno poticajan te donosi izazove i satisfakcije na dnevnoj razini. Rad u uslužnom sektoru otvorio je nova područja za moj profesionalni razvoj.
3Što vas veseli i motivira u Vašem poslu? Koji dio biste izdvojili kao najdraži?
Vesele me novi izazovi i nova znanja, rad u međunarodnom okruženju s ljudima koji su stručnjaci u svojim područjima, dinamično okruženje te izvrsna radna atmosfera.
Najviše me motivira dobro odrađen posao s obzirom da sam osoba koja je orijentirana na ostvarivanje postavljenih ciljeva. Zadovoljstvo koje dolazi nakon uspješno odrađenog projekta je meni osobno najveći ‘hype’, kako bi danas rekla generacija Z. Kada određeno vrijeme provedete na nekom projektu i kada iz prvog reda gledate kada taj isti projekt zaživi, osjećate se kao malo dijete koje je dobilo svoju dugoočekivanu omiljenu igračku.
4Što mislite na koji način je studiranje na EFRI-ju utjecalo na Vaš profesionalni put i pristup poslu?
Budući da radim u struci od prvog dana, to puno govori o tome koliki utjecaj je EFRI imao na moj profesionalni put, kao i činjenica da sam svog prvog poslodavca susrela upravo na EFRI-ju.
EFRI mi je omogućio upoznavanje ekonomskih pojmova i dao mi široko teoretsko znanje koje sam kasnije primjenjivala i nadograđivala kroz svoj rad u privatnom sektoru. S obzirom da sam tijekom studiranja radila kao demonstrator na tri kolegija te bila zamjenik predstavnika četvrte godine Studentskog Zbora EFRI-ja te sudjelovala na nekoliko projekata, dobila sam dobar osjećaj odgovornosti za zadane zadatke i organizaciju vlastitog vremena. A to mi je omogućio EFRI.
5Kao naša bivša studentica sudjelovali ste kao gost predavač na događanjima u organizaciji EFRI-ja. Kako vidite ALUMNI EFRI zajednicu u kojoj se nalazite i u kojem smjeru smatrate da bi se trebala razvijati?
Prije svega bila mi je čast i zadovoljstvo sudjelovati kao gost predavač u Tjednu karijera na EFRI-ju i prenijeti studentima djelić onog što ih čeka nakon završetka studija.
S obzirom da je danas pored visokog obrazovanja, i znanja barem jednog stranog jezika, networking velika komparativna prednost, smatram da bi se trebalo raditi na što boljem umrežavanju sadašnjih i budućih ALUMNI-ja, a što će otvoriti nove mogućnosti za pojedince, ali i cijelu zajednicu. Također bi trebalo još više raditi na organiziranju gostujućih predavanja stručnjaka iz ALUMNI-ja, zatim radionica te omogućavanju studentima da sudjeluju na pravim projektima u suradnji s tvrtkama u kojima rade bivši studenti EFRI-ja. Potrebna je organizacija kvalitetnih praksi za studente viših godina, savjetovanje, mentorstvo itd. Dakle posla ima za svakoga.
6Koji je Vaš savjet ostalim alumnijima, sadašnjim i budućim?
Poručila bih im da učenje ne prestaje danom stjecanja diplome, već označava tek početak cjeloživotnog učenja i ulaganja u sebe i svoj profesionalni rast i razvoj. Prigrlite svoje greške jer su one sastavni dio procesa učenja, i jedino takvim poimanjem istih ćete napredovati. Nemojte bježati od izazova, prihvatite ih i stavite u funkciju svog rasta i razvoja. Imajte na umu da je znanje danas jedan od najvažnijih resursa, a jednom stečeno ostaje zauvijek vama.